رئیس دانشگاه تفرش: شاخصه پیشرفت هر کشور در تحقیق و پژوهش‌ آن جامعه است

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس دانشگاه تفرش گفت: در قرن حاضر مهمترین شاخصه و نشانه پیشرفت هر جامعه انجام تحقیق و پژوهش‌های در آن جامعه است.

خبرگزاری فارس: شاخصه پیشرفت هر کشور در تحقیق و پژوهش‌ آن جامعه است

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، احمدرضا ربانی بعد از ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش افزود: در دین اسلام به امر پژوهش تاکید بسیاری شده و هیچ عملی برتر از پژوهش شناخته نشده و این موضوع نشانگر اهمیت تحقیق و پژوهش در دین مبین اسلام است.

وی یکی از مهمترین اولویت‌های دانشگاه تفرش را پژوهش در علوم دانست و یادآور شد: شهرستان تفرش با پتانسیل‌های خوب علمی و پژوهشی و وجود مرکز علمی همچون دانشگاه تفرش در این شهرستان با جذب دانشجو از سراسر ایران و داشتن اساتید و هیئت علمی مجرب در زمینه معرفی پروژه‌های کلان ملی و ارتباط با  صنایع در میان دانشگاه‌های استان پیشتاز است.

رئیس دانشگاه تفرش پیوستن به 11 دانشگاه دارای ابررایانه در کشور، استقلال مرکز رشد، واگذاری مدیریت کلینیک صنعت استان به دانشگاه تفرش، کسب مجوز گروه پژوهشی فتونیک، تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه، افزایش پهنای باند دانشگاه از 4 به 16 مگابایت و قرارگرفتن 9 مقاله اساتید این دانشگاه در فهرست مقالات داغ، فعال شدن مرکز نشر دانشگاه و کسب مجوز گروه پژوهش محور فتونیک را از مهمترین اقدامات دانشگاه تفرش در حوزه پژوهشی در سه سال اخیر عنوان کرد.

ربانی با اشاره به اینکه توسعه علمی یکی از نیازهای جدی و از اولویت کشور است که طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این راستا توسط دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری صورت گرفت، اظهار داشت: راه‌اندازی دوره دکترای رشته‌های ریاضی و برق در دانشگاه نیز یقینا به ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و تولید علم در دانشگاه و هم چنین گسترش ارتباط با صنعت کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پژوهش از اساسی‌ترین نیازهای کشور برای دستیابی به رشد و پیشرفت است، تصریح کرد: پژوهش شاهراه ورود به نوآوری و شکوفایی است که می‌تواند مسیر رسیدن به توسعه در بخش‌های مختلف را هموار سازد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش نیز در این آئین گفت: پژوهش نیازمند تزریق بودجه و اعتبارات کافی  است، زیرا سهم دانشگاه‌های کوچک مانند دانشگاه تفرش از بودجه‌های پژوهشی بسیار ناچیز است، از این رو لازم است ضمن بازنگری در تخصیص بودجه پژوهشی به دانشگاه‌ها، دولت صنایع را ملزم کند تا بخشی از درآمد‌های خود را به حوزه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها تزریق کنند.

مشکین کلک اظهار داشت: صنایع بایستی به نتایج تحقیقاتی دانشگاه‌ها اعتماد کنند و در این راستا سرمایه‌گذاری کافی نیز داشته باشند، همچنین نتیجه دادن تحقیق در پژوهش نیازمند زمان کافی است و صنایع هم برای رسیدن به اهداف مناسب و بهتر در حد کافی صبور باشند.

وی انجام پروژه‌های پژوهشی متمرکز و تخصصی و تلاش برای هم‌جهت کردن و هدفمند کردن گروه‌های پژوهشی، تلاش در جهت حضور مستمر دانشگاه در صنعت و بالعکس، توجه اساسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امر پژوهش به صورت متوازن با امر آموزش و سوق دادن اساتید به سمت پروژه‌های پژوهشی را از مهمترین راهکارهای عملی برای گسترش امر پژوهش به منظور حل مشکلات کشور عنوان کرد.

در پایان این مراسم از 7 استاد پژوهشگر، 11 دانشجو و دو کارمند نمونه در حوزه پژوهشی با اهدا لوح و جوایزی تقدیر شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 20:37 | نویسنده : میثم اله وردی |